Uncategorized

Új, négysávos Duna-híd Magyarországon: látványos szakaszhoz ért az építkezés – videó

A Duna felett egy 756 méter hosszú híd épül, ennek három eleme lesz, két ártéri híd és egy mederhíd. A kormány szerint kiemelkedő jelentőségű a Duna-híd és bekapcsolja a térséget az ország közlekedési vérkeringésébe. Az építkezés látványos szakaszhoz ért.

A próbacölöpözés zajlik a mohácsi Duna-híd mohácsi oldalán, tehát a Mohács felőli oldalán a hídfő építésének kezdeti szakaszát látjuk. Ebből 2028 végére egy nagy Duna-híd lesz – mondta Hargitai János országgyűlési képviselő a közösségi médiában közzétett videójában.

A mohácsi híd átfogó projektjében a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében a Duna felett egy 756 méter hosszú híd épül, ennek három eleme lesz, két ártéri híd és egy mederhíd. A hidak szerkezeti rendszerét kéttámaszú alsópályás acél ívhidak, zárt szekrény keresztmetszetű merevítőtartók és ívek adják ortotróp, vagyis egyenes állású acél pályalemezzel és kétoldali hálós elrendezésű felfüggesztéssel.

A teljes szerkezeti magasság (tehát a híd pályaszintje és a szerkezet alsó éle közé eső magassági méret) 2,75 méter és ami még fontos, hogy az új mohácsi Duna-hidat is 2×2 sávos osztott pályás keresztmetszettel építik meg, ráadásul kerékpárút-átvezetéssel.

A kapcsolódó úthálózat fejlesztése során a dunántúli oldalon 8,5 km hosszúságú, 2×2 sávos út épül ki az M6-os autópályáig, míg az 57. számú főút teljes szakasza 2-szer 2 forgalmi sávos kialakítással épül meg, amelyen pihenőhelyet alakítanak ki Sárhát-Újmohács térségében.

Továbbá csomópont és bekötőút is épül Homorúd település elérhetőségének javítása érdekében. A kormány szerint Mohács és térségének elérhetősége és tartós gazdasági fejlődése szempontjából kiemelkedő jelentőségű a Duna-híd, valamint a csatlakozó úthálózat kiépítése, amely a Duna átjárhatóságát biztosítja, és bekapcsolja a térséget az ország közlekedési vérkeringésébe.

Ez lesz minden idők legnagyobb összegbe kerülő hídépítése Magyarországon: a kormány a teljes projekt költségvetését 389,3 milliárd forintban határozta meg, mely a híd és a kapcsolódó infrastruktúra megépítésére 2024 és 2031 között kerül felhasználásra.

Ez a weboldal sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése, és a weboldalon végzett látogatói tevékenységek nyomon követése érdekében. Elfogadás Tovább