Győzött a konzervatív online vihar…
Az amerikai konzervatívok nyomására a Brown-Forman alkoholgyártó, amely olyan márkákat gyárt, mint a Jack Daniel’s whiskey, véget vet a sokszínűség, méltányosság és befogadás (DEI) programjának.
Ennek a woke mozgalomhoz tartozó programnak (DEI) az volt a célja, hogy a vállalati pozícióba kerülés során, a „történelmileg alulreprezentált emberek, például nők, feketék, fogyatékkal élők vagy homoszexuálisok igazságos és egyenlő bánásmódban részesüljenek.” Azaz egy meleg vagy fekete előnyt élvezzen csak azért mert meleg vagy fekete. A kvóta rendszer mellett a beszállítók esetében is előnyt jelentett, ha pl egy cégnek meleg vagy éppen fekete volt a tulajdonosa vagy a vezetője.
A kentuckyi székhelyű cég – amely egy éve még transzvesztitákkal reklámozta a whiskeyt – múlt héten e-mailben jelentette be a lépését alkalmazottainak.
Emellett felhagynak bizonyos LMBTQ rendezvények szponzorációjával is.
A Brown-Forman a negyedik nagy, woke-mozgalom támogató cég, amelyiket a jobboldali, konzervatív woke-mozgalom ellenes influencer Robby Starbuck célba vett, és amelyik meghátrált.
Egy héttel korábban a Harley Davidson, előtte pedig a Tractor Supply Co. és a John Deere szállt ki a woke féle DEI programból, vagy az LMBTQ rendezvények támogatásából.
Starbuck módszere hatékony volt, online követőit (köztük celebeket, színeszek vagy éppen MMA sztárokat) a vállalatok közösségi oldalára hívta, hogy szólaljanak fel a woke mozgalom és a George Floyd halála után indult DEI program ellen, hiszen az fehér ill. férfi-ellenes. És a konzervatív online tűzvihar győzött.
A Harley-Davidsont a PUMA korábbi vezetője, egy „sokszínű és befogadóbarát” illetve „afrika imádó” német menedzser irányítja. A márka rajongói szerint a szélsőbaloldali menedzser tönkretette a „motoros testvériséget”, hátbaszúrta őket. A márka odáig jutott, hogy LMBTQ, meleg vállalkozók táborát fizette. Most bejelentették, hogy megszüntetik a DEI programot.