A Mere nevű orosz diszkontlánc levélben közölte, hogy hamarosan Magyarországon is megkezdik a működésüket. Három év alatt állítólag 200 üzletet szeretnének megnyitni, és 700 milliós forgalmat akarnak elérni az országban.
A Mere nevű orosz kiskereskedelmi láncot (amelyet Oroszországban Szvetofor néven ismernek) 2009-ben alapították meg, azóta legalább húsz országban vannak jelen, köztük több európai államban is. Egyebek mellett Romániában és Szerbiában is jelen vannak.
A haszon.hu számolt be arról, hogy nemrég birtokukba került egy februári keltezésű e-mail, amelyben az áruházlánc képviselői azt írták: „Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai Mere szupermarket-hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz.”
A haszon.hu szerint a levelet potenciális üzleti partnereknek küldték szét, és azt is vázolták benne, hogy „az elkövetkező évben” húsz üzletet nyitnak Budapesten és az agglomerációban. A következő három évben pedig összesen 200 üzletet akarnak nyitni az országban, és 700 millió eurós (éves) forgalmat szeretnének elérni.
A portál azt írta, hogy a Mere – akárcsak az Aldi vagy a Lidl – egy úgynevezett hard diszkontlánc, vagyis a portékáit rendkívül nyomott árakon kínálja vevőinek. Mint írták, az üzleteik „meglehetősen spártai berendezésűek”, mert a termékeiket dobozokból, raklapokból kínálják a vevőknek.
A nyomott árakról az említett levélben is írtak az áruház képviselői. Azt ígérték, hogy
AZ ÁRAIK A PIACI ÁTLAGNÁL 20 SZÁZALÉKKAL ALACSONYABBAK LESZNEK
„a gyártókkal való közvetlen együttműködés, a szigorú költségellenőrzés és a minimális kereskedelmi felár miatt”.
Mint írták, elsősorban olyan vevőkre számítanak, akik átlagos és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberek, akik megtervezik vásárlásaikat, és heti 1-2 alkalommal keresik fel az üzletet. Az áruházban kapható termékek köre körülbelül 1500 cikkből áll majd: ezek között lesznek élelmiszerek, italok, iparcikkek és háztartási vegyi áruk, beleértve saját márkás termékeket is.
Már évek óta terjeszkedni szeretnének, de a háború hátráltatta őket
A Mere európai terjeszkedését az orosz–ukrán háború jelentősen lelassította: 2022-ben például Szlovákiában is meg akarták nyitni első üzleteiket, de a háború miatt ez a terv végül füstbe ment.
Azóta az üzletlánc a szankciók, valamint az ellátási nehézségek miatt kénytelen volt bezárni osztrák, belga, francia, német, spanyol és brit üzleteit (bár Belgiumban azóta ismét kinyitottak MyPrice márkanéven). A német Lebensmittel Zeitung tavaly szeptemberben úgy értesült, hogy az orosz diszkontlánc a közeljövőben Kelet-Európára koncentrál, mert a régióban a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb, és az ellátás is zökkenőmentesebb.
Ezt a stratégiaváltást jelezte például az is, hogy Szerbiában egy év alatt 13-ról harmincra növelték az üzletek számát (azóta újabb üzletek is nyíltak: a legfrissebb adatok szerint már 43 üzletük van déli szomszédunknál). Ebbe a Kelet-Európára fókuszáló stratégiába illeszkedhet a magyarországi terjeszkedés is, amelynek a tervét vázolták a levélben.
Index nyomán