Homofóbiával vádolják a Snickers új spanyol tévéreklámját.
Ellentmondásos tévéreklám jött ki Spanyolországban, amelynek köszönhetően a Snickers sikeresen húzta magára a homofóbia vádját . A húsz másodperces reklám azt a faék egyszerűségű történetet adja elő, hogy a feminin vonásairól ismert, harsány spanyol influenszer, Aless Gibaja szakállas, férfivá változik, miután elfogyasztott egy Snickers jégkrémet. A reklám a héten kezdett el terjedni a neten, és néhányan máris a Snickers bojkottjára szólítottak fel. – írta meg a BBC-re hivatkozva a 24.hu
A reklámfilmben konkrétan azt történik, hogy az affektáló hangon megszólaló influenszer egy tengerparti bárban időzik a barátjával, ahol a pincértől „szexi narancslevet, A, B és C vitamint” kér. A pincér erre zavarba jön, és inkább egy Snickers jégkrémmel kínálja meg őt. Az influenszer beleharap a jégkrémbe, és a következő snittben már egy komoly tekintetű szakállas férfi képében láthatjuk őt viszont.
„–Jobb? – kérdezi a barát.”
„–Jobb – válaszol az influenszer.”
Az ezután elhangzó reklámszlogen pedig valahogy úgy szól:
„Nem vagy önmagad, amikor éhes vagy.”
A hirdetés a közösségi médiában a homofóbia vádját zúdította a márkára, mert a reklám sokak szerint megalázó.
„Szégyen és gyalázat, hogy még mindig vannak olyan vállalatok, amelyek erősítik a sztereotípiákat, és a homofóbiát népszerűsítik.”
– írta a helyi leszbikusok és melegek szövetsége.