Nesze neked húsvét…
Több mint 20 000 ember vette a fáradságot, hogy aláírjon egy petíciót abban a reményben, hogy be lehet tiltani a Cadbury’s Creme csokitojás hirdetését, amelyben két férfi csókolózik.
A 2021-ben indított kampány – miközben a világ a túlélésért küzd egy vírus elleni harcban, és legtöbben a saját boldogulásukkal vannak elfoglalva – nagyon sok embert mélységesen megbántott és felháborított.
A reklámban szereplő Callum Sterling és Dale K Moran szerepel a hirdetésben akik a valóságban is egy párt alkotnak. A csokitojásba mindketten beleharapnak, mire a kókuszos cukros lé kifolyik, és asszociál a férfi testnedvre az arcszőrzetükön. (A lenti videón 0:41-nél kezdődik.) Mindezt a húsvét közeledtével…
A citizengo oldalon indult petíció szövege szerint a Cadbury direkt provokál a reklámjával, ráadásul minden támadást ami a szexuális töltett miatt érkezik, a homofóbiával védi ki. A szöveg szerint a Cadbury-nál jól ismerik a húsvét vallási jelentőségét, de mégis megpróbálnak rossz érzéseket okozni a keresztény közösség tagjainak a vallásuk legfontosabb ünnepén.
Egyébként az LMBT közösség egyes tagjai is kifejezték nemtetszésüket az elkészült promócióval kapcsolatban. A Cadbury-nek nem szabad arra törekednie, hogy LMBT-jogok mögé bújjon egy olyan kampány lebonyolításában, amely szexuálisan tárgyiasítja az egyéneket.
Amúgy ha a szóban forgó pár heteroszexuális lenne, a reklám valószínűleg tiltott lenne, tekintettel a csók szexuális jellegére.
A filmben szereplő Callum egy Instagram-bejegyzésben reagált a hirdetés elleni támadásokra. “Szóval az rendben van, ha a reklámban egy nő szerepel szexuális töltettel, annak érdekében, hogy a férfiak tekintetét vonzza, miközben más nők elégtelennek érzik magukat, ha nem felelnek meg ennek a szépségszínvonalnak. De az nincs rendben, 2021-ben, ha egy kevert rasszú, meleg pár jeleníti meg ezt a szexualitást a képernyőn 10 másodpercig, eszik / csókol / szexuálisan kívánva egymást, ezzel reklámozva a terméket. Látja valaki, milyen nevetséges ez?”