Külföld

Lengyel lapkiadó került Soros György kezébe

A lengyelországi médiapluralizmushoz akar hozzájárulni az egyik lengyel napilap kiadójában részesedést vásárló, Soros György milliárdoshoz köthető cég.

 

A Rzeczpospolitát kiadó lengyel cég, a Gremi Media tulajdonosa, valamint a hollandiai
Pluralis cég között múlt pénteken kötött megállapodásról a Wirtualnemedia.pl szakportál számolt be. A Rzeczpospolita honlapján (Rp.pl) közzétett adatok szerint a Pluralis részvényesei közé tartozik a Soros György által támogatott Media Development Investment Fund, valamint a Soros Economic Development Fund is. „A Pluralisszal kötött megállapodás eltávolítja annak a kockázatát, hogy a politikusok hatást gyakorolhatnának a Gremi Media által kiadott lapokra” – olvasható a cikkben.

A DoRzeczy lengyel konzervatív hetilap honlapján felidézték: Soros György a politikai aktivitásai révén ismert. Idézték az Ordo Iuris jogászintézet jelentését is, mely szerint Soros Nyílt Társadalom Alapítványai az Európa Tanács legnagyobb magántámogatói közé tartozik. A Rzeczpospolita sokáig konzervatív irányultságú napilapnak számított. A Polgári Platform kormánya idején, 2011-ben a lapot a Gremi Media vette át, máig vitatott körülmények között. A Rzeczpospolitát érintő múlt heti ügylet az utóbbi években a harmadik, amely Soros részvételével történik a lengyel médiapiacon.

(Magyarhírlap)

Ez a weboldal sütiket használ a weboldal működtetése, használatának megkönnyítése, és a weboldalon végzett látogatói tevékenységek nyomon követése érdekében. Elfogadás Tovább