Tetszik, nagyon tetszik…
Egy Svájcban élő magyar üzletember, Bak Tibor befektetése révén valósulhat meg a Jaguar igen közkedvelt, de sorozatgyártásig el nem jutott hipersportautó-tanulmánya, a C-X75-írja az origo.
Módosított formatervvel, Angliában gyártanák. A projekt egyik kulcsszereplője Ian Callum, a Jaguar 2019-ben visszavonult dizájnigazgatója, aki annak idején C-X75 tanulmányautó vonalait papírra vetette.
A legendás magyar versenyló, Kincsem nevét viseli majd és beszállnak a mai autós piacon talán legnagyobb luxust jelentő hipersportautók piacára. A Kincsemről egyelőre keveset tudni, azt viszont igen, hogy a versenyló 54 futamból 54 győzelmére utalva 54 darabot készítenének majd csak az autóból, és hogy a világ első digitális autós cégeként jelölik meg magukat.
A Kincsem projekt a brit autóépítő hagyományokat szeretné ötvözni a magyar lendülettel az új hipersportkocsiban, amely szénszálas monocoque vázra épülne, és négy villanymotor hajtaná. Az elektromos energiát az autóban egy generátorként használt, kis lökettérfogatú, kb. 13 ezres fordulatszámon pörgő, 300 lóerős, V10-es benzinmotor állítaná elő, amelynek hangja állítólag a régi Forma-1-es motorokét idézi. Egy még meg nem nevezett, Forma-1-es kapcsolatokkal rendelkező brit motorgyártó lesz a beszállító.
Az első működőképes prototípus 2022 nyarára várható.
A tervek szerint a Kincsem az új, Helvetia nevű, magyarországi székhelyű szuperluxus elektromos márka
első modellje és egyben almárkája is lenne.