Csakhogy a nézőszám jócskán elmaradt a reményeiktől. Az Lgbtqnation.com szerint a bukás oka – amellett, hogy néhány konzervatív és LMBTQ-ellenes szülő nem volt hajlandó elvinni a gyerekeit a filmre – az, hogy a Disney „elszúrta” a promóciót: nem voltak Happy Meal játékok, nem volt popdal a filmzenéből, sem elég metróreklám. Mindez talán nem véletlen – vetették fel a rajongók.
A cikkben megjegyzik ugyanakkor, hogy a streaming is szerepet játszhat az alacsony mozijegy bevételben, hiszen sokan inkább megvárják, amíg egy-egy film felkerül a Disney+ kínálatába, és otthon nézik meg. (A Stranger Worldöt egyébként karácsonykor tűzi műsorra az online csatornán a Disney.)
Bár tény, hogy a Covid-járvány óta egyre kevesebben járnak moziba, a premierek számszerűsített eredményei összehasonlíthatók. A Variety.com, amely a Disney egyik legrosszabb nyitóhétvégéjét emlegeti a Stranger Worlddel kapcsolatban, rámutat, hogy az Encanto 96 millió dollárt kereset, a Lightyear pedig 118 milliót. A Stranger World tehát talán mégsem olyan nagyszerű, mint azt az LMBTQ-körökben állítják, a CinemaScore-on a közönségtől egy gyenge B minősítést kapott, a Variety vezető kritikusa, Peter Debruge pedig, bár dicsérte a film színes látványvilágát és szereplőit, magát a történetet viszonylag fantáziátlannak nevezte.
A film vélhetően a későbbiekben sem hozza be a lemaradást, részint azért, mert a meleg karakter miatt nem kerül a mozikba például Kínában, Oroszországban, Közel-Keleten, Malajziában és Indonéziában.
MTI