Az LMP országos petíciót indított, hogy megakadályozza Magyarország “akkumulátorgyarmattá” válását.
Schmuck Erzsébet az LMP társelnöke nem elégedett meg a népszavazási kezdeményezésével, petíciót is indított, hogy “Magyarország ne váljon akkumulátorgyarmattá.”
A társelnök ismertette, hogy Magyarország akku- és szárazelem-termelési értéke már 2020-ban a második legnagyobb volt az unióban, mára pedig a nyersanyagtermelésen kívül minden gyártási fázis jelen van az országban. A keleti gyárak piacot nyernek azzal, ha egy uniós tagállamban építenek új üzemet – hangsúlyozta.
Mint ismeretes, az LMP éveken keresztül szorgalmazta, hogy a magyar autóipar álljon át az elektromos autógyártásra
Csak hogy a sokból egy példát idézzünk, 2019-ben az LMP európai parlamenti választási listavezetője, Vágó Gábor azt nyilatkozta, hogy a világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia.
Norvégiához és Pekinghez hasonlóan el kell érni, hogy 2030-tól már Magyarország útjain is csak elektromos vagy hibrid hajtású járművek közlekedhessenek. Erre azért is szükség van, mert a jelenleg születendő gyermekek várható élettartamát három évvel rövidíti a légszennyezettség – mondta.
Az LMP a cél elérése érdekében akkor még egy úgynevezett elektromos átállási alapot hozott volna létre, amely azokat adóztatná meg, akik szén-dioxidot kibocsátó autót használnak. Ebből a forrásból állították volna át a városok közösségi közlekedését elektromos hajtásúvá. A legfontosabbnak azonban a kutatás támogatását nevezte Vágó Gábor, szerinte ugyanis így érhető el, hogy a jelenleg még igen drága elektromos autók megfelelő támogatás mellett már ne luxus-, hanem mindenki számára elérhető termékek legyenek.
Akkoriban az LMP álláspontja szerint, ha az autógyártás átállása nem történik meg, akkor “tíz év múlva Kínából vesszük az autókat, ami jelentősen visszavetné a magyar gazdaságot” – hangsúlyozta Vágó Gábor. Az elektromos autógyártásra való átállásra akkor még “radikális lépéseket” szorgalmazott.