Hat új védjegyet jegyeztetett be Oroszországban a francia luxusmárka, a Louis Vuitton – számolt be róla a SHOT PROVERKA Telegram csatorna. A bejegyzett nevek lehetővé teszik a vállalat számára, hogy parfümöket, ékszereket, órákat, kozmetikumokat és cipőápoló termékeket forgalmazzon az orosz piacon. Egyes termékek ára az egymillió rubelt is elérheti.
A Louis Vuitton már 2024 októberében kérelmezte a védjegyek bejegyzését a Rospatentnél, miközben igyekezett minimalizálni a nyilvánosságot. Hasonló stratégiát alkalmaznak más nemzetközi cégek is, elkerülve, hogy reflektorfénybe kerüljenek az Oroszországgal való üzleti kapcsolataik miatt. A cégnek több telephelye is van Moszkvában, azonban üzletei jelenleg zárva tartanak.
Hasonló lépéseket tett a dél-koreai Kia is, amely négy új védjegyet jegyzett be az országban. Ezek különféle tevékenységekre – többek között autógyárak és ipari létesítmények tervezésére, autó- és olajgyártásra, valamint műszaki karbantartásra – vonatkoznak.
A védjegyek bejegyzése arra utal, hogy a globális márkák – a nyilvánosság kizárásával – igyekeznek megtartani vagy újrapozicionálni jelenlétüket az orosz piacon.