Összesen három BKK-s, valamint hat BKV-s vezető kapott prémiumot. Ezek összege elérheti a 65 millió forintot. Emellett a Magyar Nemzet szerint Karácsony Gergely döntött a BKV Panoráma Kft., illetve a BKV Vasúti Járműjavító Szolgáltató Kft. ügyvezetőjének jutalmáról is.
Karácsony Gergely főpolgármester még júliusban engedélyezhette a jutalmakat – írja a Magyar Nemzet. Jutalomban részesült a lap szerint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-nél:
Walter Katalin vezérigazgató (9,96 millió forint),
Szarka Zsolt operatív vezérigazgató-helyettes (8,8 millió),
Diószegi Ágnes ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettes (8,8 millió forint).
A BKV Budapesti Közlekedési Zrt.-nél pedig a hírek szerint:
Bolla Tibor vezérigazgató (9,6 millió forint),
Bátora László gazdasági vezérigazgató-helyettes (8,64 millió),
Szedlmajer László autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési vezérigazgató-helyettes (5,6 millió),
Takács Péter vasúti üzemeltetési vezérigazgató-helyettes (8,6 millió forint) prémiumban részesülhet.
Karácsony Gergely a lap szerint döntött a BKV Panoráma Kft., illetve a BKV Vasúti Járműjavító Szolgáltató Kft. ügyvezetőjének jutalmáról is. Így Kálmán Zsolt 2,76 millió, Herczeg József pedig 2 millió forint prémiumot kaphat.
ESZERINT A BKK, ILLETVE A BKV FELSŐ VEZETŐI ÖSSZESEN NAGYJÁBÓL 65 MILLIÓ FORINT PRÉMIUMOT VEHETNEK FEL.
Az üggyel kapcsolatban az index.hu megkereste a Fővárosi Önkormányzat sajtóosztályát, akik az alábbi válaszban megerősítették és megmagyarázták a prémium osztást:
Karácsonyék emlékeztetettek arra, hogy a főváros közlekedési cégei jóval kevesebb pénzt visznek haza havonta, mint a MÁV vezetői, valamint azt is megjegyezte, hogy a főváros részéről elvárások is vannak, aminek teljesítése esetén jogosultak csak a vezetők a prémiumra.
A főváros közlekedési cégei nagyjából tízszer annyi ember utazásáért felelnek, mint a MÁV, vezetőik alapbére azonban csupán a fele a MÁV-vezetők alapbérének. A sajtóhíresztelésekkel szemben a főváros munkatársai nem jutalmat, hanem prémiumot kaptak, amelyre csak konkrét célkitűzések teljesülése esetén jogosultak. A budapesti közösségi közlekedés minőségét a Covid, az energiakrízis és a száguldó infláció ellenére is fenntartották, sőt javították. Ez, sajnos nem mondható el az állam által fenntartott szolgáltatásokról– írták válaszukban.
Mint ismeretes, a Fővárosi Önkormányzat az utóbbi hónapokban a csőd szélére került. Szeptemberre viszont Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes szerint pozitívba lendült át a mérleg, így elkerülték a csődöt. Korábban azonnali jogvédelmet kapott Budapest a kormánnyal szemben a bíróságtól.